Wednesday, February 9, 2011

10. handlinger der får dit salg til at lette…

Læs dette fantastiske indlæg af Tony Evald Christensen (se hans Amino profil her: http://www.amino.dk/members/Tony-Evald-Clausen/default.aspx ).


10 virkelig gode råd og selvom der er tale om komplekse problemstillinger gjort simple, så er der masser af føde til hjernen i disse råd


1. Kendskab.

Kend dit produkt, dit marked, dine konkurrenter, priserne, udgifterne og dig selv så godt som muligt. Mange glemmer at beregne deres priser helt igennem, og underligt nok også at finde ud af hvad konkurrenternes produkt koster og kan. Få kendskab til ALT der kan påvirke dig, dit produkt og dermed dit salg



2. Slå dine antagelser ihjel.

Bliv bevidst om hvad du VED og hvad du TROR. Du tror du kender kunderne, markedet, konkurrenterne og dig selv, vær sikker på at du ved det! Ofte har du dialoger med kunderne inde i dit hovedet - sørg for at have den med kunderne ude i virkeligheden.



3. Hold fast i beslutningen.

Lad være med at skifte beslutninger for tit. Sæt dig konkrete mål og konkrete tidslinjer. Planer skal laves for at kunne følges. Det gode ved planer er, at du kan måle din indsats op mod dem. Hold fast i dine beslutninger indtil det er åbenlyst at de virkningsløse. Tommy Seebach indsendte en af hans vinder melodier til Musik Grand Prix 3 gange før han kom med... og vandt! Kun hans indædte holden fast i at hans sang var en vinder sang, gjorde at den kom med til sidst, og han fik succes. Det er helt normalt at kan gå op til 6 måneder, før du mærker den reelle effekt af dine beslutninger.



4. Du skal knokle.

Både i ordbogen og ude i virkeligheden kommer arbejde før succes. Hvis du vil have succes kræver det hårdt arbejde. Lars Larsen, Asgar Aamund og Jesper "kasi" Nielsen havde en stille uge hvis de kun arbejdede 45 timer... inden de fik succes. Hvis du virkelig vil have succes skal du lægge dit liv efter det. Det er kun i film og amerikanske bøger du kan blive rig af at arbejde 2 dage om ugen. Hvis du vil arbejde 37.5 time om ugen, skal du tage et lønarbejde. Mennesker med succes knokler og elsker hvert øjeblik af det!



5. Hjælp kunden til at beslutte sig.

At købe er en beslutning om forandring. Derfor skal du hjælpe kunderne til, at forstå sig selv og det der påvirker dem. Dine kunders beslutning om at købe bliver påvirket af meget andet end dig, dit produkt og din pris. Hjælp kunden til at beslutte sig, også hvis det betyder at du intet salg får lige nu. Sælger spilder typisk 70-90% af deres tid på kunder der aldrig køber noget - hjælp kunden til at sige ja eller nej.



6. Kunderne vil have fordele.

Kortlæg hvilke fordele og fordeles fordele dine produkter har. I starten er kunderne total ligeglade med dit produkts specifikationer, de vil kun vide hvilke fordele DE har af at købe produktet. Først fortæller du om fordelens fordel, så fordelen og til sidst specifikationen. Det der er vigtigt for dig, er næsten altid er ligegyldigt for kunden. Kunderne lægger vægt på helt andre ting ved dit produkt end du gør.



7. Svar på tiltale.

Gør dig klar hvilke indvendinger kunderne har på dit produkt, og find gode svar på hver enkel af dem. Jo bedre du kender kundernes indvendinger, jo bedre kan du svare på dem. Den kloge sælger lægger op til indvendingerne FØR kunden nævner dem, og giver svar i samme nu. Kortlæg alle de mulige og umulige indvendinger dine kunder har og find på gode, saglige og konkrete svar på hver enkel af dem.



8. Kundens oplevede behov.

Du ser sandsynligvis dine kunder som én "grå masse". Men hver enkel kunde oplever sig selv som helt unik. Derfor skal du inddele dine kunder i de behov der ADSKILLER dem. Når jeg taler til dig, så du oplever jeg ved hvem du er og hvilke udfordringer du har, føler du dig forstået. Når du føler dig set og forstået udskiller hjernen dopamin og du bliver gladere. Du køber af mennesker der gør dig glad, og som forstår dig. Tal til hver af dine kunder som om der kun findes den ene kunde for dig i hele universet.



9. Træning fremmer talentet.

Dit talent, dit produkt og din ide kan være den bedste i verden, men uden daglig hård træning igennem længere tid kan du ikke forvente succes. Caroline Wozniacki ville aldrig have nået til toppen af tennisverdenen, med mindre hun havde trænet, trænet og trænet siden hun var lille. Hun var måske blevet Danmarksmester, men det er usandsynligt at hun var blevet verdens nr. 1. uagtet hendes talent. Derfor skal du øve dig. Øv dig i at få kunden til at beslutte sig, fortælle om fordelens fordel, kende alle indvendingerne og have styr på hvilke behov hver af dine målgrupper har. Du skal kunne fortælle en total fremmed om dig og dit firma på under 90 sekunder - så de kan huske det. Det kræver øvelse, øvelse og øvelse uanset hvor talentfuld du er.



10. Få det gjort.

9 ud af 10 der læser de 9 foregående råd gør intet af det der står. Det er også helt OK hvis de så bare gør noget! Handling er lig med resultater. Jo mere du gør, jo flere resultater får du. Hvis det var nemt, ville alle gøre det. Den eneste grund til det virker svært, er fordi det er nyt, angstprovokerende og akavet. Få det gjort. Ring til kunderne, besøg dem, skriv til dem - gør noget. De fleste sælger vil allerhelst at køberne kommer til dem. Den illusion skal du aflive hvis du vil have succes. Få det gjort, enten de 10 råd jeg har givet dig, eller andre gode råd fra andre gode rådgivere. Du har ansvar for din succes - få det gjort! Dette sidste trin - at få det gjrot - er det vigtigste af alle 10 trin.


Du kan læse det originale indlæg på
http://www.amino.dk/blogs/salgspilot/archive/2011/02/06/10-handlinger-der-f-229-r-dit-salg-til-at-lette.aspx

Sunday, February 6, 2011

Nå ud til en bred kundegruppe...

Handelsstands- og erhvervsforeninger kan være din målgruppe

Du har tilbuddende og de helt rigtige produkter eller ydelser, men mangler forsat at få skabt kontakt til flere kunder.... Ja hvem kunne ikke altdi bruge nogle flere kunder.

En af mine venner stod i den situation at han faktisk havde fået samlet en fantastisk portefølje af kurser og foredrag med nogle stærke navne fra dansk idræt. Vi talte om hvordan han kunne få sat fart i bookningen og hvor oplagt det ville være at tage fat i en række virksomheder, der helt sikkert også vil kunne få glæde af disse produkter.

Men hvordan når man ud til landets mindre detail og handelsvirksomheder - vi fik idéen til at tage fat i handelsstands og erhvervsforeninger - men så løb vi ind i et problem.

Det var ikke lige til at opdrive én oversigt over landets handelstands og erhvervsforeninger.

Så nu har vi taget opgaven på os.
Kunne du bruge en liste over handelsstand- og erhvervsforeninger for bruge dem til at nå ud til en bred gruppe af kunder - så se denne side: http://www.handel-erhverv-forening.dk/

...og sig gerne til hvis du kender til flere vi kan føje til listen ;-)

Friday, February 4, 2011

Ti stærke værktøjer til Facebook business

Er du interesseret i at lave forretning på Facebook, så er her en yderst interessant artikel for dig.
Ti gode råd og væktøjer der kan hjælpe dig med at få det rigtige niveau på din forretningsplan og drift ift. arbejdet med Facebook.
Læs selv:

Top 10 Integrations for Marketing on Facebook Business Page


With the popularity of internet social networks and more importantly Facebook, a lot apps are being developed to help sellers market their products on Facebook. Facebook helps developers create shopping apps on merchants’ fan pages. This transforms the fan page of user’s into a point of sale page. The following are the list of 10 integrations for marketing on Facebook. Additionally, information on the different apps and the approximate cost involved for users using them.

1. Involver : Involver is the one of the web’s most trusted social media platform, providing applications and monitoring tools. They power over 200,000 applications a complete range of social media functions. Involver is a Facebook Preferred Developer and a technology provider for Facebook’s internal marketing team, with applications like the Involver Leaderboard on facebook.com/Sports and Involver Stories on stories.facebook.com. Users can take advantage of some apps for free, while others are chargeable.

2. Wildfire Apps : Wildfire Apps is a privately-held technology company specialized in developing simple tools that enable organizations to engage the hundreds of millions of users of social network sites such as Facebook and Twitter. The technology helps corporations, small businesses, marketing agencies, bloggers and non-profits to easily create their own attractive, branded interactive campaigns. The Basic campaign starts at $5 per campaign with a $0.99 per day. This includes all campaign, Facebook, Twitter, website widget and integration, unlimited entries and winner selections. However, they have a variety of options for all companies.

3. Nutshellmail: NutshellMail takes copies of the latest updates in the customers social networking accounts and places them in a snapshot email. The NutshellMail Update is then sent to the customer’s primary email address on their specified schedule. Users can sign up to a free account at the NutshellMail website. (http://nutshellmail.com/)

4. Payvment : Payvment is a free service that enables anyone to instantly add e-commerce anywhere. Payvment provides features like a shopping cart that is networked between participating retailers called Open Cart Network. Fan Incentive Pricing is a feature that provides the ability to offer fan discounts through its Facebook page. Additionally, it provides shopping discovery and search tool and a customer interaction option that provides the ability for any Facebook user to go to a storefront and add comments and reviews.

5. ShopTab : ShopTab is a Facebook app that allows business to sell their products on Facebook. It creates a shopping tab on the user’s Fan page. This tab can then be used by the users to showcase their products from their online stores. This app does not sign any contracts, which means that users can cancel with a few days notice. The services provided are available starting at $10 per month, regardless of the amount of sales generated by the tab. Additional features can be procured at an additional cost.

6. Fan Appz : Fan Apps is very similar to Wildfire. It offers a suite of apps, including polls, quizzes, and coupons. Fan Appz helps its users grow, engage and monetize their social network fan base through an integrated suite of applications and tools. The standard version is free, however it does have a Premium version available at a cost of $50 that provides a lot more features.

7. Buddy Media : Buddy Media is an application developer and advertising network. It follows the growth of pages by creating a platform that offers a range of services to the brand. Buddy Media offers custom pages, custom apps, and custom Facebook Connect integration, Twitter monitoring, targeted Facebook advertising campaigns and analytics. This is however not a free service.

8. Static FBML : Static FBML enables users with HTML knowledge to create highly customized pages on Facebook that is based on its own markup language called FBML. It is the bedrock of much of the custom Fan page development done today. It is a simple tool with two fields, one for the tab name and the other for the body of the page. This application provides advanced functionality to the user’s Page using the Facebook Static FBML application. This is a free application.

Fanbook Fan Page Creation Tools: Apart from Static FBML there are many easy to use tools that help users to customize fan pages:

9. TabSite : WYSIWYG editing tool to create multiple pages within a tab. Priced at $15 per month this provides features to manage a host of features including photo manager, built-in contact form, and document management.

10. FaceitPages : This is similar to FanpageEngine, helps users choose a variety of templates, upload graphics and place them in the Static FBML code. Additionally, helps you design a Faceitpage at a one-time fee of $39.99

Tuesday, February 1, 2011

6 gode trin for den nye iværksætter

Står du som ny iværksætter og skal til at gøre dig tanker om hvordan du kommer i gang - så kig på nedenstående råd fra BDO. Det er en række generelle spørgsmål som du bør overveje - og skirver du dine overvejelser, valg og fravalg ned, ja så er du også meget langt med at have en god solid forretningsplan du kan præsentere for investorer m.m.


Trin 1

Er du parat? Har du overvejet...

- Hvorfor du ønsker at starte netop denne type virksomhed?
- Hvad er dine styrker i forhold til at være selvstændig?
- Hvad er dine svagheder i forhold til at være selvstændig?
- Hvad siger dit bagland til din beslutning?
- Har du opbakning til dine planer?



Trin 2

Forretningsplan: Beskriv hvordan du kommer fra idé til virkelighed:

- Hvad er din virksomheds grundlæggende idé?
- Hvilke kundegrupper vil du henvende dig til?
- Hvem er dine konkurrenter, og hvad er deres styrker og svagheder?
- Hvor er din plads på markedet?
- Hvordan kommer du i gang?
- Hvornår skal din virksomhed starte?
- Hvordan vil du udvikle den?
- Hvem skal hjælpe dig?



Trin 3

Budget: Økonomiovervejelser

Budgettet udarbejder du ud fra din forretningsplan, og det skal vise de økonomiske konsekvenser af dine planer. Et budget omfatte typisk et drifts-, status- og likviditetsbudget. Sæt realistiske tal på dine ideer, og tænk både opstartsfasen og 1-5 år frem i tid. Når alle tal er fastlagte, har du et godt grundlag for at tage den endelige beslutning om at starte egen virksomhed. Vi anbefaler, du tager en professionel rådgiver med i denne fase.



Trin 4

Virksomhedsform: Hvilken skal du vælge?

- Personligt firma?
- Interessentskab?
- Anpartsselskab?
- Aktieselskab?
- Eller andet?

Valget afhænger typisk af, hvilken sikkerhed du ønsker fx i forbindelse med hæftelse for gælden i virksomheden. Men også beskatningsregler og krav til kapital spiller ind.



Trin 5

Finansiering: Hvordan får du økonomien til at hænge sammen?

Der er flere forskellige lånemuligheder til iværksættere. Kontakt BDOog hør hvilke.

Opstil gode rutiner for:
- Bogholderi og administration
- Løbende budgetter
- Periodevise driftsopfølgninger
- Udarbejdelse og analyse af regnskaber
- Styring af aktiviteter og omkostninger
- Planlægning af den kort- og langsigtede udvikling af virksomheden
- Opfølgning på planer.



Trin 6

Ansættelse af medarbejdere

Ansætter du medarbejdere, påtager du dig arbejdsgiverpligten over for såvel offentlige myndigheder som medarbejderne. Det giver en del administrativt arbejde både inden medarbejderne ansættes og undervejs. Derudover er der flere tilmeldinger, der skal foretages inden eventuelle ansættelser.

Rådene er hentet fra:
http://www.bdo.dk/raadgivning/private%20virksomheder/fra-ide-til-virksomhed/bdo's%207%20trin%20for%20ivaerksaettere/pages/default.aspx