Tuesday, October 25, 2011

Sådan bliver du mester i Facebook marketing

Selvom meget af min tid går med at få bragt www.claushandberg.dk siden op til det ønskede niveau - har jeg lovet mig selv at være bedre til at få udgivet indlæg her på bloggen. Så hermed er løftet givet videre til Jer.

Som iværksætter er værdien af de sociale medier uvurderlig.
Vi har her fået en platform, som tillader os at nå ud til rigtig mange mennesker for en (relativ til andre marketing aktiviteter) lav investering.

Men hvor starter man lige? Tjaah - når 1 ud af hver 8 minutter der overhovedet bruges på Internettet bruges på Facebook, så er min personlige holdning at det er det rette sted at starte. (med mindre der findes et helt unikt nice social media for lige netop din ydelse - målrettet er dog stadig bedre end volume).

Jeg har af flere omgange haft stor fornøjelse af e-bøger publiceret af Hubspot.com - og nu har de en ny en på gaden.

"How to master facebook marketing in 10 days" - lyder for mig som et rigtig godt sted at starte hvis du er iværksætter og skal have sat din social media marketing sat på skinner.

Du kan downloade bogen gratis her:
http://www.hubspot.com/marketing-ebook/how-to-master-facebook-marketing-in-10-days?source=20111101-email-l-10-days-facebook-master

Del gerne dine erfaringer med bogens råd herunder, så vi kan samle lidt best-practice input.

Claus

PS. har du været forbi min e-værktøjskasse og set om der er flere nyttige værktøjer du kan bruge? Hvis ikke så klik her... ->

Sunday, October 16, 2011

Forretningsplan vs. website

Så blev der tid til endnu et indlæg her på bloggen.

Denne gang for di jeg netop har skrevet en artikel på mit andet projekt www.claushandberg.dk, om at udnytte sine præsentationer mest muligt.

Du har som iværksætter mange ting der skal gøres - så der er jo ingen grund til at gøre ting to gange, når der nu findes en god måde til at undgå dobbelt arbejder.

Når du som iværksætter laver dit materiale til at mødes med mulige investorer, bankfolk eller kunder, så har du jo allerede gennem et grundigt arbejde med din forretningsplan fundet de helt rigtige pointer og måder at få fortalt hvorfor netop din forretningside er unik og/eller bæredygtig.

DET SKAL DU UDNYTTE !!

Hvis du ligner de fleste har du forberedt dig til dine møder ved at fremstille en præsentation (keynote, powerpoint eller lignende) - og dermed har du også allerede arbejde med hvordan du visuelt bedst muligt får formidlet dit budskabe og forretningsidé.

Det arbejde kan du bruge direkte når du skal udvikle dit website. Kig på dine slides udvælg dem der indeholde dine nøglebudskaber (gerne gennem stærk visuel formidling) - og fravælg naturligvis alle dem der indeholde følsomme oplysninger, økonomiske forudsætninger m.m.. Læg disse slides op ved siden af hinande - og BINGO - her har du det perfekte storyboard til dit website.

Prøv at klikke forbi min seneste artikel (KLIK HER) - og se et fremragende eksempel på hvordan det kan gøres. Se også hvordan web-mediet giver mulighed for at tilføje en ekstra dimension til dine slides.

Go fornøjelse ;-)

Claus Handberg

Ps. Har du været forbi min samling af e-værktøjer - til fri afbenyttelse ;-)