1) Send kun et generelt nyhedsbrev om ugen.
2) Send gerne mange flere opfølgende, målrettede og personlige e-mails.
3) Find det rette tidspunkt for udsendelsen. Er det f.eks. fredag op til weekend eller onsdag efter frokosttid?.
4) Skriv korte og opsigtsvækkende emneliner, gerne formuleret i en spørgende sætning. Røb ikke alt, hvad nyhedsbrevet handler om, men lad modtageren åbne og finde svaret.
5) Lav layout og alle grafiske elementer i dit nyhedsbrev, så det matcher dit brand.
6) Lav et enkelt layout. Når du har fjernet alt overflødigt, nærmer du dig et overskueligt nyhedsbrev.
7) Fremhæv knapper.
8) Brug emnelinjen og nyhedsbrevets layout til at skabe sammenhæng. F.eks. “Korteste vej til feriemålet” åbnes nyhedsbrevet, ser man billedet af et par i en bil, der fægter med et vejkort. Nyhedsbrevet har gode tilbud på GPS’ere. Eller “Hvad er dit nytårsforsæt?” som emnelinje og nyhedsbrevet viser en person, der træner på sin motionscykel hjemme i stuen. Nyhedsbrevet indeholder gode tilbud på fitnessprodukter.
9) Gem en overraskelse nederst i nyhedsbrevet i form af et tip, en afstemningsboks eller et ekstra godt tilbud. Så vil dine modtagere vænne sig til at scroole ned og tjekke hver gang.
10) Få styr på de virkemidler, der sikrer dig et indhold af høj kvalitet.
No comments:
Post a Comment