Wednesday, March 10, 2010

Markedsbeskrivelse - søg og du skal finde...

Når du skal lære dit marked at kende (og det skal du...), så er der en række kilder som nærmest bare står og venter på at give dig den information du har brug for.
Her kommer en lille liste som du bør undersøge for netop dit marked.

Søg oplysninger:
- brancheforeninger
- branche, livstils og forbrugerundersøgelser
- dagspressen (opret gerne en Google Alert, så får du løbende info direkte i mailboksen om din branche, konkurrenter m.m.)
- faglitteratur (glem ikke dit komunale bibliotek - det er stadig en guldgrube)
- salgsmateriale og varer fra dine konkurrenter
- messer og udstillinger
- statistik (tag gerne kontakt til www.dst.dk med konkrete spørgsmål - de kan ofte hjælpe for næsten ingen penge)


-----------------------------------------------------------------------------------

Gør som jeg - tjen ekstra penge på din blog, website eller facebook


Tilmeld dig til IQ medier og start din første reklame kampagne i dag

Klik her -> http://tracking.iqmedier.dk/Tracking/Click/1699/1079
-----------------------------------------------------------------------------------

Når du har søgt og fundet info er du klar til at lave din markedsbeskrivelse:
Beksriv følgende:
- markedets størrelse
- konkurrencesituationen (nævn gerne dine 3 nærmeste konkurrenter)
- konkurrenceparametre
- kundetyperne (tag gerne hul på udvælgelsen af din målgruppe - hvem vil du rette fokus mod og hvem vil du ikke henvende dig til... det sidste er der hvor den gode skiller sig ud!!)
- udviklingstendenserne
- vurdering af markedsmulighederne

Hvad er dine erfaringer med at indhente oplysninger fra disse kilder ?
Har du nogle gode kilder at tilføje ?


Claus Handberg


-----------------------------------------------------------------------------------

Gør som jeg - tjen ekstra penge på din blog, website eller facebook


Tilmeld dig til IQ medier og start din første reklame kampagne i dag

Klik her -> http://tracking.iqmedier.dk/Tracking/Click/1699/1079
-----------------------------------------------------------------------------------


Tilmeld dig begge portaler idag og få del i en ekstra indtjening




No comments: