Her kommer en lille liste som du bør undersøge for netop dit marked.
Søg oplysninger:
- brancheforeninger
- branche, livstils og forbrugerundersøgelser
- dagspressen (opret gerne en Google Alert, så får du løbende info direkte i mailboksen om din branche, konkurrenter m.m.)
- faglitteratur (glem ikke dit komunale bibliotek - det er stadig en guldgrube)
- salgsmateriale og varer fra dine konkurrenter
- messer og udstillinger
- statistik (tag gerne kontakt til www.dst.dk med konkrete spørgsmål - de kan ofte hjælpe for næsten ingen penge)
-----------------------------------------------------------------------------------
Gør som jeg - tjen ekstra penge på din blog, website eller facebook
Tilmeld dig til IQ medier og start din første reklame kampagne i dag
Klik her -> http://tracking.iqmedier.dk/Tracking/Click/1699/1079
-----------------------------------------------------------------------------------
Når du har søgt og fundet info er du klar til at lave din markedsbeskrivelse:
Beksriv følgende:
- markedets størrelse
- konkurrencesituationen (nævn gerne dine 3 nærmeste konkurrenter)
- konkurrenceparametre
- kundetyperne (tag gerne hul på udvælgelsen af din målgruppe - hvem vil du rette fokus mod og hvem vil du ikke henvende dig til... det sidste er der hvor den gode skiller sig ud!!)
- udviklingstendenserne
- vurdering af markedsmulighederne
Hvad er dine erfaringer med at indhente oplysninger fra disse kilder ?
Har du nogle gode kilder at tilføje ?
Claus Handberg
-----------------------------------------------------------------------------------
Gør som jeg - tjen ekstra penge på din blog, website eller facebook
Tilmeld dig til IQ medier og start din første reklame kampagne i dag
Klik her -> http://tracking.iqmedier.dk/Tracking/Click/1699/1079
-----------------------------------------------------------------------------------
No comments:
Post a Comment