Som iværksætter står du sandsynligvis i den situation at du gerne vil benytte dig af de billigste måder at drive markedsføring på.
Alle lærebøger og nyeste analyser viser at de mest omkostnings effektive markedførings værktøjer skal findes i kombinationen mellem 1:1 og online markedsføring.
Kort sagt du skal se at få skabt dig en mail-liste som du kan bearbejde med målrettet e-mail markedsføring.
Men som iværksætter, står du sikkert også i den situation at du skal have din mail-liste bygget op fra bunden.
Her er det min erfaring at du kan have god gavn af at tage en konkurrence med i din markedsførings plan - og nej det behøver bestemt ikke være ufint at gøre det på denne måde, en række virksomheder som vil påstå at de har et stort kendt varemærke de skal beskytte, bruger stadig konkurrencer til at skaffe sig kvalificerede kundeemner som de efterfølgende kan kontakte.
Det sværeste er at finde den rigtige balance i gevinsten.
Er du for 'nærrig' så får du ingen deltagere i din konkurrence og er du for 'gavmild' så risikere du at konkurrence bliver for populær blandt folk som efterfølgende overhovedet ikke er interesseret i dit produkt.
Men hvordan får du spredt budskabet omkring din konkurrence, når du ikke selv har en mail-liste og måske kun begrænset trafik på din hjemmeside?
Først og fremmest skal du tænke ud af bokse - brug alle dine kontakt- og kommunikationspunkter til at sprede budskabet.
Der findes også en række sider hvor du kan tilmelde din online konkurrence så den kommer bredt ud til mange mennesker.
Men husk nu at forholde dig til om den brede skare også er den rigtige ift. til din virksomheds målgruppe.... ellers ender du med en masse kontakter som aldrig vil blive dine kunder, men blot tage energi og penge ud af din markedsføring.
Eksempler på konkurrence-tilmeldingssteder:
www.konkurrencer.dk
www.gevinst.dk
www.vinderliste.dk
www.vindidag.dk
www.konkurrencelisten.dk
.... og hvilken er så den bedste?
Ja som med alt andet markedsføring er der kun en ting (faktisk er det 3...) at gøre:
1) gør det
2) mål det
3) tilpas det
.....lad mig endelig vide hvis du har haft god succes med en kokurrence ;-)
PS. Husk nu det at skaffe modtagere (leads) til din mail-liste ikke giver dig noget.... det er først når du begynder at påvirke din liste med markedsføring at de kan blive til kunder!
Claus
http://sites.google.com/site/forretningsplanen
No comments:
Post a Comment