Tuesday, October 6, 2009

Personlige mål og ressourcer - gør drøm til virkelighed

Før du tager det store skridt og kaster dig ud i at realisere din drøm, er der nogle forhold man skal overveje.
Du bør stille dig selv nogle helt personlige spørgsmål og være villig til at være 110% ærlig over for dig selv.
Hvorfor er det at du er på vej til at springe ud i en usikker fremtid som iværksætter?
Hvad er dine motiver - er de realistiske eller er det hele bare en fantasi på papir?
Er jeg klar - altså helt klar til at ofre det der skal til for at det lykkes?

Følgende bør besvares - skriv gerne dine styrker og svage sider ved hvert punkt:

- Mine personlige grunde for at starte egen virksomhed
- Min uddannelse og erfaring
- Min økonomi
- Min viden om ydelsen og produktet
- Min forventning om indtjening i det første år og tredje år
- Så meget tid forventer jeg at bruge på virksomheden
- Mine arbejdsfunktioner i virksomheden
- Hvordan skal ejerforholdene være i virksomheden
- Mine forventninger til virksomhedens fremtidige størrelse

Inspiration til dette indlæg er hentet fra http://www.startvaekst.dk/forretningsplan

Claus


No comments: