Saturday, August 28, 2010

Bruger du social medier som social bevis?

Brug det sociale bevis til at få mere e-impact!

Vidste du at du kan bruge sociale medier til at påvirke dine besøgende på websitet til at blive noget længere, læse dint indhold, subscribe på dit nyhedsbrev eller ligefrem fortælle deres netværk om dig og din forretning?

Fænomenet som jeg tænker på går i alt sin enkelthed ud på at påvirke folk du ikke kender (det er som udgangspunkt det marketing gør...).
Social bevis er ikke et nyt fænomen - eller for den sags skyld heller ikke noget der kun gør sig gældende på nettet.
Marketing folkene har brugt social bevisførelse i årevis. Social bevisførelse er fornyeligt blevet optaget af diverse blogs ved at vise hvor mange RSS subscribers de har. Når nye brugere møder en blog med et højt antal subscribers tænker det, denne blog må være god, jeg må hellere også subscribe på denne...

Men med de øvrige sociale medier behøver du ikke lade dig begrænse til at vise antal RSS feeds.
Dine sociale medie profiler og aktiviteter på Facebook og Twitter m.m. kan alle bruges til at skabe social bevisførelse - og nogen gange faktisk mere effektive...og det er jo det at det drejer sig om.

-----------------------------------------------------------------------------------

Gør som jeg - tjen ekstra penge på din blog, website eller facebook

Tilmeld dig til IQ medier og start din første reklame kampagne i dag
Klik her -> http://tracking.iqmedier.dk/Tracking/Click/1699/1079
-----------------------------------------------------------------------------------


Hvordan du bruger Facebook, Twitter og de andre til social bevisførelse...

Facebook har alle mulige former for widgets som du kan installere på dit website.
Disse widgets kan vise mange forskellige ting - f.eks. hvor mange der "synes godt om" din FAcebook Fan page, eller hvor mange der for nyeligt har delt noget af dit indhold med andre på Facebook.

Og FAcebook gør det ret smart - de tilpasser indholdet af widgets til den der besøger dit site. F.eks. vil du kunne se ansigter af dine venner i widget boxen hvis de er fan af siden.... og hvordan tror du muligheden for at lokke dig til er hvis du kan se at nogen du kender er fan...?
Jep - den er ret god.

Og Facebook er ikke den eneste mulighed - Twiiter kan bruges på en tilsvarende måde.
Her kan du vise antal followers, activity feeds eller det antal gange dit indhold er blevet re-tweeted.

Start med at tjekke dit favorit social medie for widgets og andre elementer som du kan bruge andre steder på nettet som social bevisførelse.


Vær kreativ med din sociale bevisførelse på dit site...

Der er ingen regler for hvad der kan bruges som et socialt bevis... Hvis du har en blog der skaber mange kommentarer så vis din kommentar tæller som et bevis på at andre er aktive på din blog.
Hvis et socialt bevis fungere ved at vi kan li' det som vores venner eller dem vi ser op til kan li' - så er din opgave at få dit site til at virke som som en magnet ved at vise dine erobringer frem. Husk også at holde øje med hvornår du får venner eller followers som er kendt af mange - eller bliver omtalt på respekterede sites, så du kan udnytte dette til at gøre dit eget site til en endnu stærkere magnet....

... men nok så vigtigt. Hvordan bruger du social media som social bevis?
Hvad er dine erfaringer med at påvirke folk på nettet via de social medier ?
Del dine tanker og erfaringer med resten af os....

Tak!


Claus Handberg

Dette indlæg er skrevet med inspiration fra www.socialmediaexaminer.com


-----------------------------------------------------------------------------------

Gør som jeg - tjen ekstra penge på din blog, website eller facebook

Tilmeld dig til IQ medier og start din første reklame kampagne i dag
Klik her -> http://tracking.iqmedier.dk/Tracking/Click/1699/1079
-----------------------------------------------------------------------------------

No comments: