Thursday, July 29, 2010

De tre vigtigste råd til god traffik på dit website...

Jeg ved det - du har set det før.
Flere steder på nettet finder du folk der lover dig at bare du ligger en håndfuld jyske dollars, så sikre de dig en perfekt placering hos Google og alle de andre søgemaskiner, og dermed er du sikret en god strøm af besøgende på dit website......

Jeg kan ikke give dig nogen garantier.... men jeg kan fortælle dig min opskrift.
Den er helt enkelt og består af tre simple regler.

1) tilmeld dit site til registret over dem alle .... www.dmoz.org
Modsat så mange af de andre link registre synes dmoz ikke af meget - men både Google og de andre søgemaskiner tillægger dmoz meget stor værdi. Jeg oplevede selv en markant forbedring i trafikken, da jeg fik denne blog tilmeldt til dmoz.... så gør dette så hurtigt som muligt.

2) hiv en dag ud af kalenderen og tilmeld dit site til så mange af de gratis registre som muligt.
Du finder en rigtig god liste af linkkataloger på http://www.seotext.dk/bloggen/danske-linkkataloger/. Start fra en ende, men husk ikke at have mere travlt end at du får leveret nogle ordentlige beskrivelser af dit site.

3) indhold (også kaldt content) indhold, indhold......
Lav nyt indhold hver dag. Skriv gerne flere indlæg på en dag, men gam så dine indlæg i notebook eller lignende, så du kan udgive noget nyt dagen efter. Ikke bare Google er vild med at finde nyt indhold, men også dine læsere, annonsører og sponsorer vil dermed kunne se at du ikke bare er en døgnflue - og tro mig dem er der mange af derude - men at du holder ved og forsætter med at lave relevant indhold (for det skal selvfølgelig være relevant for målgruppen for dit website.
Hold dig ikke tilbage fra at sprede dit indhold - brug bidder eller hele indlæg som kommentarer til andres blogs - selvfølgelig med en tydelig henvisning til at der findes mere på www-dit-website.dk.....

Det var det - 3 simple regler, men som vil give dig mere trafik på lang sigt.
Jeg er selv igang med at bruge netop denne model til mine 2 nyeste projekter - www.til-ham.dk (en webshop med cool tilbehør til manden) og http://nybegyndervin.blogspot.com (en blog for dem der gerne vil lære noget om vin fra bunden).
Jeg skal nok holde Jer orienteret når de første resultater viser sig.

Claus


Det

No comments: