Eller er du den modsatte type der slet ikke kan få stoppet dit skriveri men mangler strukturen og den naturlige sammenhæng i dit skriv.
Så vil jeg anbefale dig at arbejde med denne struktur:
- Baggrundsoplysninger
- Resumé
- Idégrundlag
- Personlige ressourcer og mål
- Produktet/ydelsen
- Markedsbeskrivelse
- Salg- og markedsføring
- Organisering af virksomheden
- Udvikling af virksomheden
- Budgetter Finansiering
- Evt. bilag
En metode der altid har virket for mig er derfor at starte et nyt dokument (rent ark papir) og skrive overskrifter.
Nu skriver du så alle de stikord og under overskrifter som du kan komme i tanke om under hver overskrift. Skriv bare med dine egen ord - for det er faktsik også sådan de fleste ønsker at læse.... det er IKKE en akademisk opgave men et afgørende værktøj for din virksomhed, så undgå fremmedord som du eller modtagerne ikke forstår !!!
"Jamen findes der ikke en række skabeloner på Internettet klar til at downloade?"
Jo - masser, og jeg vil også give dig mit bud i et senere indlæg. Men jeg vil anbefale at du selv gør dig nogle tanker inden du lader dig inspirere, på den måde bliver du ikke fristet at 'bare at skrive hvad de andre foreslår'.
Blir det for svært at finde tiden eller er du bare ikke en person der sidder stille og tænker? Så må du en tur ned til "Søsterne Grene" og købe en lille lommebog til 2,50 kr. I den skriver du alle overskrifterne - en på hver anden side.
Lommebogen har du altid i lommen - og hver gang du kommer i tanke om noget der vedrører din virksomhed skriver du det ind under den relevante overskrift.
Efter kort tid har du stikord nok til at arbejde videre.....
./Claus\.
No comments:
Post a Comment