"Enhver kan få en idé eller to - kunsten er at én der er go' "
Men hvornår ved du at den idé der brænder inde i maven er en god en af slagsen?
Først og fremmest er det kun en god iværksætteridé, hvis den er i stand til at skabe et overskud (for nogle vil et mentalt eller menneskeligt overskud være nok, men for langt de fleste er et økonomisk overskud det væsentligste).
På baggrund af dit overskud skal du udvikle din idé og forhåbentlig nå til det punkt hvor du kan leve af din forretningsidé.
Mads Eg Damgaard (stifter af Egetæpper og stor Jysk iværksætter) testede altid sine (og hans medarbejderes) idéer med følgende spørgsmål:
- Kan det lade sig gøre (er det muligt at gennemføre din idé)?
- Kan det sælges (forstået er der nogen der vil købe)?
- Kan det betale sig (vil du i sidste ende tjene penge på det)?
./Claus\.
http://sites.google.com/site/forretningsplanen
No comments:
Post a Comment