Monday, January 4, 2010

Markedsbeskrivelse - du skal kende din konkurrent!

I din markedsbeskrivelse bør du fortælle hvem dine nærmeste konkurrenter er - men for din egen (og virksomhedens ) skyld bør du også løbende følge med i hvad dine konkurrenter foretager sig.

Forsøg - som med alt andet - at sætte din konkurrentovervågning i system og overlad den ikke bare til tilfældigheder.

En af mine foretrukne metoder til at holde mig orienteret er:
www.google.com/alerts
Jeg opsætte nogle simple alarmer der promter mig hver gang google finder noget omkring emnet - og hvem af mine konkurrenter vi ikke gerne findes af Google !!
Dette fungere utroligt effektivt for mig og sikre at jeg fange en række nye sites og konkurrenter jeg ikke kendte til.


-----------------------------------------------------------------------------------

Gør som jeg - tjen ekstra penge på din blog, website eller facebook


Tilmeld dig til IQ medier og start din første reklame kampagne i dag

Klik her -> http://tracking.iqmedier.dk/Tracking/Click/1699/1079
-----------------------------------------------------------------------------------

Når jeg så har fundet en konkurrent som jeg ønsker at holde et tættere øje med tilmelder jeg mig først og fremmest deres nyhedsbrev eller RSS-feed.
Jeg har også i enkelte tilfælde anvende monitor-programmer til at overvåge deres sites ift. ændringer, men må ærligt indrømme at jeg ikke synes det har været tiden værd.
Jeg anvendte WatchThatPage programmet - men altså uden den store success.


Claus Handberg

Fandt du denne blog relevant og interessant, så link til den fra din hjemmeside eller blog så andre også kan finde den.
Indsæt følgende link på din hjemmeside/blog.

Iværksætter? - Klik forbi bloggen om forretningsplaner og find inspiration til hvordan din virksomhed kan blive mere effektiv og indbringende


-----------------------------------------------------------------------------------

Gør som jeg - tjen ekstra penge på din blog, website eller facebook


Tilmeld dig til IQ medier og start din første reklame kampagne i dag

Klik her -> http://tracking.iqmedier.dk/Tracking/Click/1699/1079
-----------------------------------------------------------------------------------


No comments: