Tuesday, August 4, 2009

Forretningsplanen - hvad kan du forvente af denne blog?

Velkommen til min blog !
Jeg vil gætte på at du har fundet dette sted fordi der brænder et iværksætter hjerte hos dig. Måske går du og drømmer om at blive selvstændig eller har måske allerede taget springet.
Under alle omstændigheder er du stødt på (eller også vil du meget snart komme til det!) behovet for at lave en forretningsplan.
.....og så har du her fundet en kilde til inspiration :-)

Hvad kan jeg forvente at finde på denne blog?
Der kan være flere årsager til at du har brug for en forretningsplan - et par stykker kunne være:
  • Ønsker at få min forretningsidé bearbejdet eller vurderet (få andre til at forstå din idé)
  • Ønsker at få min forretningsidé finansieret (din bank vil kræve at du kommer med en plan)
  • Ønsker at få min iværksætter virksomhed effektiviseret (kort sagt: tjene mere!)
I alle tilfælde vil der være inspiration at hente - måske vil alle indlæg ikke være lige relevante for netop dig, men måske vil netop det område du ikke mente var vigtigt for din idé/forretning vise sig at ændre din chance for gevinst og overlevelse dramatisk.
Så vidt muligt vil der også være links til min hjemmeside, hvorfra det vil være muligt at hente eksempler, skabeloner m.m. til de forskellige emner.
http://sites.google.com/site/forretningsplanen/

Hvorfor skal jeg lytte til dig?
Jamen det skal du da heller ikke - med mindre du synes det er tiden værd ;-)
Jeg sidder ikke nødvendigvis inde med alle de vise sten - men hovedet (og mit "fritids"-iværksætter hjerte) er ved at flyde over med tanker og idéer og det er dem jeg gerne vil dele med andre.
Og så er du jo altid velkommen til at kommentere på mine indlæg - det vil jeg glæde mig til.
Har du lyst til at tjekke min faglige baggrund kan du finde min profil på:

http://www.linkedin.com/in/handberg

(for øvrigt et godt sted at netværke....men det kommer vi til.)

Velkommen til !

....fik jeg forresten sagt at du også altid er velkomme til at skrive direkte til mig på handberg7480@gmail.com

No comments: