Monday, August 31, 2009

Idégrundlag - Bred din idé ud

Du har fundet din idé og hvis du ligner de fleste bygger den sikkert på en konkrete viden eller produkt, som du har kendskab til eller har udviklet.

Men ved at opbygge din virksomhed udelukkende omkring din viden eller kompetence, gør du dig selv og virksomheden sårbar.

For hvad nu hvis din ydelse eller produkt pludselig bliver uinteressant for dit marked og dine kunder ??

Prøv derfor at dykke ned bag det umiddelbare og åbenlyse i dit produkt og led efter hvilke menneskelige, virksomheds- eller samfundsmæssige udfordringer ens ydelse er med til at løse.

....er det lidt for langhåret... ??
Så prøv at stille dig selv spørgsmålet:

"Hvilke af nedenstående behov opfylder min ydelse for mine kunder?"

  • Min ydelse giver mulighed for at tjene penge
  • Min ydelse giver mulighed for at spare penge
  • Min ydelse giver mulighed for at spare tid
  • Min ydelse skaber underholdning
Du har nu pludselig placeret dig selv i f.eks. underholdningsbranche og du vil nu kunne arbejde videre med hvad de næster produkter eller ydelser din virksomhed skal gå ind i.

Du har nu rykket dig fra have et produktgrundlag til at have et idégrundlag...... tillykke !

./Claus\.

http://sites.google.com/site/forretningsplanen


No comments: