Sunday, January 10, 2010

Produktet/ydelsen - den lille forskel...!

Har du nogen sinde prøvet at stå i en butik med to - for dig - temmelig ens varer og så spørge ekspedienten om "hvad er forskellen på disse to?"
Hvis ikke - så prøv det næste gang du er ude at shoppe.
Det er (for mig) altid vældig interessant at hører hvordan vil forsøge at svare på dette og måske retfærdiggøre at det ene produkt koster mere end det andet.

Men hans eller hendes evne til at besvare dette kommer ofte til at gøre udslaget for om jeg vælger produkt A eller B.

Du skal derfor ikke bare kende dit eget produkt eller ydelse, men også vide hvad der findes på markedet af konkurrerende produkter - og du skal let og præcist kunne forklarer hvad der adskiller dit produkt fra de andre.

Husk det er jo dig der er den første sælger i 'fødekæden'.

En anden og i stigende grad mere og mere vigtig element i dette er at kunder i dag taler sammen. På blogs som denne via e-mails og sociale netværk er det lige pludselig blevet utroligt nemt at anbefale eller spørge efter referencer på et produkt.
Hvis du gerne vil have del i denne form for virale reklame skal fordelene ved dit produkt være så tydelige og let forståelige at dine kunder kan fortælle (og måske prale lidt...) om det til deres netværk.

Kig på dit produkt eller ydelse - hvad er dine USP'er (Unique Selling Points) - set med dine kunders øjne ????


Claus Handberg

Fandt du denne blog relevant og interessant, så link til den fra din hjemmeside eller blog så andre også kan finde den.
Indsæt følgende link på din hjemmeside/blog.

Iværksætter? - Klik forbi bloggen om forretningsplaner og find inspiration til hvordan din virksomhed kan blive mere effektiv og indbringende





No comments: